Nieuwsbericht betreft clubmotor en verkrijgbaarheid hiervan:
Het is niet duidelijk of de huidige clubmotor (Turnigy Trackstar 17,5 turns sensored brushless motor 2270KV, bestelnummer 9192000029) nog opnieuw leverbaar zal zijn.
Wij zijn daarvan op de hoogte en houden dit de komende tijd nauwlettend in de gaten. Helaas is het bij Hobbyking zelf ook nog niet helemaal duidelijk vandaar dat we voor nu nog even geen actie ondernemen.
Eventuele opties zijn om straks over te gaan naar de V2 versie van deze motor of om te kijken naar een andere clubmotor. Om alles zo eerlijk mogelijk te houden zal er straks wel één bepaalde motor/versie toegestaan zijn (zoals dat nu ook is).
We gaan dus géén versies 1 en 2 (mochten we over moeten stappen) naast elkaar gebruiken. DIt zullen overigens EVENTUELE wijzigingen zijn voor het reglement van volgend jaar, voor nu is het enkel een mededeling.
LET OP: opmerking betreft de HUIDIGE clubmotor!
De huidige clubmotor mag zoals bekend is maximaal vertimed worden tot het laatste streepje op de endbell. Wordt er geconstateerd dat deze verder staat dan het laatste aangegeven “streepje” tijdens een wedstrijd (zowel kwalificatie als finale) dan zal dat ten koste gaan van het tot dan toe beste resultaat. Wordt dit meerdere keren geconstateerd dan volgt volledige diskwalificatie en mag de rijder niet meer meedoen aan de wedstrijd, hierin is geen discussie mogelijk.
Verder is het niet toegestaan de motor te voorzien van een andere (dan originele) rotor en sensor-unit en mogen er ook geen andere schroeven dan de schroeven die standaard bij de motor geleverd worden gebruikt worden.
Bovenstaande vervangende onderdelen kunnen prestatieverhogend zijn en willen wij daarom in de STOCK-klasse tijdens onze clubwedstrijden niet zien. Mocht je twijfelen of je motor volledig reglementair is (indien je deze misschien van iemand hebt overgenomen) laat deze dan even bij een van de bestuursleden of technische keuring controleren. Eventueel hebben wij nog enkele reservemotoren/onderdelen van de club die als vervangend kunnen worden gebruikt/ingezet.
Bij twijfel of de motor van een rijder reglementair is zal deze in overleg met de rijder uit de auto gehaald worden en gecontroleerd worden op bovenstaande punten.
Mocht bovenstaande informatie niet duidelijk zijn of heb je hier vragen over, laat het ons dan even weten.