/Stock
Stock2018-09-24T20:26:56+00:00

Stock klasse (17.5 turns)

De stock klasse is een klasse waarin wordt gereden met 4 wiel aangedreven tourwagen modellen.

Dit zijn bijvoorbeeld de topmodellen van fabrikanten als Tamiya, Xray, Yokomo, en vele anderen.
Er wordt veelal gereden met carbon chassis met daarop vele tuning delen om ervoor te zorgen dat
de wagens een perfecte wegligging hebben. De 4 wiel aandrijving zorgt voor goede grip en met een 17.5 motor voor een leuke snelheid. Doordat het een stock klasse is zijn de snelheidsverschillen zeer beperkt waardoor het echt op de rijder zelf aankomt om het verschil te maken!

Deze klasse is bedoeld voor ervaren rijders maar kan ook als instapklasse dienen.

Inschrijven

Zelf inschrijven voor een losse cup wedstrijd of voor de gehele cup? KLIK HIER

Kosten voor gastrijders bedragen €12 euro voor een wedstrijd. Voor leden zijn de cup-wedstrijden gratis!

Reglement

Minimale rijhoogte: 5 mm
Minimaal gewicht: 1320 gram

Banden: Rubber, keuze / merk vrij
Bandensmering toegestaan mits reukloos
(met droge banden de baan op!)

Fdr: 4.5 max (maximaal toegestane overbrengingsverhouding)

Accu: Hardcase 2 cell lipo (max. 8,44 volt)

Body: tourwagen 190mm body, keuze/merk vrij

Regelaar: 0 graden / blinky mode

Motor: Turnigy Trackstar 17,5 turns sensored brushless motor 2015KV
bestelnummer 9192000229-0 (de oude motor V1 van voorgaande jaren is NIET meer toegestaan).
De motor mag volgens de timing-aanduiding op de motor TOT 40 GRADEN (en niet verder) vertimed worden. Staat de motor dus verder vertimed dan de 40 graden aanduiding dan zal deze hier technisch op worden afgekeurd.

Verder is het niet toegestaan de motor te voorzien van een andere (dan originele) rotor en sensor-unit en mogen er ook geen andere schroeven dan de schroeven die standaard bij de motor geleverd worden gebruikt worden.
Bovenstaande vervangende onderdelen kunnen prestatieverhogend zijn en willen wij daarom in de STOCK-klasse tijdens onze clubwedstrijden niet zien. Mocht je twijfelen of je motor volledig reglementair is (indien je deze misschien van iemand hebt overgenomen) laat deze dan even bij een van de bestuursleden of technische keuring controleren. Bij twijfel of de motor van een rijder reglementair is zal deze in overleg met de rijder uit de auto gehaald worden en gecontroleerd worden op bovenstaande punten.

Mocht bovenstaande informatie niet duidelijk zijn of heb je hier vragen over, laat het ons dan even weten.