Top-Stock (Tamiya)

(klasse volgens tamiya-cup reglement met de aanpassing dat banden (rubber), regelaar en body vrij van keus zijn)

Zo uit de doos het circuit op! De eenvoudige, maar zeer duurzame techniek zorgt ervoor dat de beginnende rijder prima uit de voeten kan met het TT01 en TT02 chassis. Dit is de perfecte klasse als je net bezig bent met het RC racen. Er zijn enkele opties toegestaan, zodat je de auto kan aanpassen aan de verschillende baancondities.

De Top Stock klasse is geschikt voor de beginnende rijder. Als je nieuw bent in het RC racen is dit dé ideale opstapklasse om ervaring op te doen. Zo leer je alles over het RC racen en het afstellen van je auto!

Inschrijven

Zelf inschrijven voor een losse cup wedstrijd of voor de gehele cup? KLIK HIER

Kosten voor gastrijders bedragen €15 euro voor een wedstrijd. (2e klasse €10)

Voor leden zijn de cup-wedstrijden gratis!

Reglement

Tamiya TT01 en TT02 chassis
(PRO, E, R en RR toegestaan)
Type-S uitgesloten

Minimale rijhoogte: 5 mm
(MRC meetplank is bepalend)

Banden: rubber banden (radial of slicks) (géén foambanden)
Het gebruik van grip verhogende middelen is toegestaan. (droge banden de baan op).

Motor: Carson Cup machine (906052)
Zodra de tamiyacup overstapt naar brushless gaat MRC daar in mee, natuurlijk mag dan ook de Carson cup-machine nog gebruikt worden.

Regelaar: vrij
Accu: Hardcase 2 cell lipo (max. 8,41 volt)
Body: vrij

Maximale tandwielverhouding:

Max. voor de TT01 is 25 op 55. Dit is 1:5,72
Max. voor de TT02 is 29 op 64. Dit is 1:5,74
(54500 combineren met Spur gear 64T 51356)
Andere combinaties om op een lagere tandwielverhouding te komen zijn niet toegestaan.

Tamiya Hop-Ups

Toegestaan alle opties bedoeld voor het TT chassis in PRO / E / of R versies.

Hierop zijn de volgende uitzonderingen:

– De TT02-S versie met draagarmen van een TRF auto. Dit zal niet worden toegelaten

– Ook de opties specifiek van de TT02-S zijn niet toegestaan.

– Alle carbon opties zijn niet toegestaan.

– Kogellagers, servo savers, dempers / veren, schroefjes en pinion mogen van een ander merk zijn.

Algemeen:

De auto dient gebouwd te zijn volgens de bouwbeschrijving. Het is verboden om onderdelen aan te passen. Uitzondering is het badkuip chassis, deze mag aangepast worden om lipo’s passend te maken