/Truck
Truck2018-07-24T20:55:10+00:00

Truck (Tamiya tt01-E)

Chassis: toegestaan alleen de TT01E.
kit 58632 Hahn Racing Truck
kit 58642 Reinert Racing Truck

Inschrijven

Zelf inschrijven voor een losse cup wedstrijd of voor de gehele cup? KLIK HIER
Kosten voor gastrijders bedragen €12 euro voor een wedstrijd.
Voor leden zijn de cup-wedstrijden gratis!

Reglement

  • Minimale rijhoogte: 10mm
  • Minimaal gewicht: géén vastgesteld minimum
  • Verplicht gebruik van de veren uit de kit/bouwdoos
  • Motor; Carson Dragster 3 16 turns (906256)
  • Regelaar; Carson Dragster 3 regelaar (906250) of uit de dragter 16 turns set (906246)
  • Tandwielverhouding: MAX. 6,03 (25t pinion op 58t Spur) (hoger dan 6,03 mag altijd, lager niet!)
  • Banden en velgen uit de kit/bouwdoos gebruiken (géén inserts toegestaan)
  • Banden los: 51589
  • Velgen los: 51588 (zilver)  54741 (zwart)
  • Body: Verplicht Tamiya truck body uit de kit (uitgeknipt zoals aangegeven en géén extra gaten toegestaan)
  • Accu: Hardcase 7,4V – 7,6V 2 cell lipo (max. 8,44 volt bij keuring)
  • Bandensmering toegestaan mits reukloos (met droge banden de baan op!)
  • Verwarmen/gebruik van bandenwarmers niet toegestaan

Toegestane Hop-ups

  • 53620 0f 54026 RC TT01 Alum Propeller Shaft
  • 53662 RC TT01 Turnbuckle Tie Rod
  • 53665 RC TT01 Spur Gear Set 55/58T (Alleen 58T toegestaan)
  • 53673 RC Toe-in Rear Upright 2,0 TT01/TGS
  • 50746 RC CVA Super Mini Shock Set (2pcs)
  • 54753 RC CVA Super Mini Shock Set (4pcs)
  • Demper set uit de TT02-R mag ook gebruikt worden. (Dit zijn de grijs plastic olie dempers)
  • De volgende opties zijn vrijgesteld: Servosaver, Schroeven, Moeren, kogelkopjes, kogellagers

Opmerkingen

  • Naast de stuurstangen mag ook de stuurhevel naar de servosaver als “turnbuckle” worden uitgerust.
  • Het hitte schild voor over de motor mag weg gelaten worden.
  • Er mag een passieve koelvin gebruikt worden, dus geen fan.
  • Er mogen geen gaten in de body gemaakt worden. Voor bv koeling of gewicht reductie.
  • Diff mag met vet gevuld worden. Het diff moet altijd diff actie behouden en dus met de hand kunnen worden gedraaid. (En dan bedoelen we verdraaid kunnen worden en niet 1mm, duidelijke diff actie dus!)
  • Het chassis mag (waar nodig/zo min mogelijk) aangepast worden zodat er een hardcase lipo-accu in past.