LET OP: Wijzigingen betreft motorgebruik en verplaatsing in de 17.5 klasse!

De motor mag volgens de timing-aanduiding op de motor TOT 40 GRADEN (en niet verder) vertimed worden.
Staat de motor dus verder vertimed dan de 40 graden aanduiding dan zal deze hier technisch op worden afgekeurd
Verder is de maximale verplaatsing (FDR) aangepast naar 4.5 (was 4.0).
Na de eerste tests op de nieuwe baan/nieuwe layout lijkt bovenstaand prima om te gebruiken zonder dat alles onnodig warm wordt.
Er is door diverse rijders met koeling maximaal getest en zo zijn we tot dit besluit gekomen.

Overige opmerkingen volgens reglement:

Regelaar: 0 graden / blinky mode

Motor: Turnigy Trackstar 17,5 turns sensored brushless motor 2015KV
bestelnummer 9192000229-0 (de oude motor V1 van voorgaande jaren is NIET meer toegestaan).
Verder is het niet toegestaan de motor te voorzien van een andere (dan originele) rotor en sensor-unit en mogen er ook geen andere schroeven dan de schroeven die standaard bij de motor geleverd worden gebruikt worden. Bovenstaande vervangende onderdelen kunnen prestatieverhogend zijn en willen wij daarom in de STOCK-klasse tijdens onze clubwedstrijden niet zien. Mocht je twijfelen of je motor volledig reglementair is laat deze dan even bij een van de bestuursleden of technische keuring controleren. Bij twijfel of de motor van een rijder reglementair is zal deze in overleg met de rijder uit de auto gehaald worden en gecontroleerd worden op bovenstaande punten.

Mocht bovenstaande informatie niet duidelijk zijn of heb je hier vragen over, laat het ons dan even weten.

2018-09-24T20:53:51+00:00september 24th, 2018|Geen categorie|